tirsdag den 19. november 2013

Sapa, Fødselsdag og Hoi an..

Så er der endnu engang gået noget tid, siden min sidste opdatering. Derfor er det tid endnu igen til en hilsen hjem til..

Siden sidst har jeg været et smut i nord, hvor der er smukke bjerge, vandfald og en satans lang bustur på 12 timer.. hver vej!

Turen blev udsat en uge, da jeg løb ind i en øjebetændelse, og fik en allergisk reaktion på medicinen. Men ugen efter kom vi afsted. En torsdag efter skole nappede Jeanette og jeg, en 12 timers tur i en sove-bus til bjergbyen Sapa.






 Sammenhængen søvn var der ikke meget af, dog blev det da til lidt. Vi kom frem tidlig morgen og fik morgenmad og blev indkvarteret på vores hotel. inden vi skulle på en 6 km gårtur ned i en dal, hvor der var et større vandløb.. og op igen. En hyggelig tur, vi så lidt af de lokale folks liv, dog fandt vi det en anelse hårdt med stigningen på vej op til byen igen! Vi fulgtes med en canadisk og et fransk par. Fine mennesker.






Efter en middagslur og lidt frokost lejede vi en motor-bike, og kørte ud mod nogle vandfald som skulle ligge små 18 km. udenfor byen. Vi fulgtes med de to par og havde en fantastisk hyggelig tur i smukke omgivelser!
Efterfølgende kom vi tilbage til hotellet, fik aftensmad og gik efterfølgende trætte i seng.










Dagen efter skulle vi på en 12 km. vandretur gennem bjergene.. fantastisk smukt.. ubeskriveligt. Igen fulgtes vi med de andre par.
Vi fik frokost på halvvejen, og blev kørt hjem til hotellet i en bus... kort efter blev vi sendt tilbage i sovebusserne, inden turen gik hjem til Hanoi. På en laaang tur, da bussin gik i stykker på halvvejen og vi blev over 2 timer forsinket.!.. men derfor var det stadig en fantastisk tur.






Ugen efter ramte vi Undertegnets fødselsdag.. den blev allerede fejret lidt, da vi skulle ud og spise med de nærmeste kollegaer. Da vi havde fri om fredagen, blev vi bedt om at komme til møde inden vi skulle spise, da vi havde en workshop, som skulle planlægges. Dog var dette ikke et møde, med en lille surprise for mig, hvor jeg fik blomster og en gave. :-) Derefter stod den så på middag.



Om lørdagen blev jeg vækket af Jeanette og Bettina, som havde lavet morgenmad. Vi spiste, hyggede og de gav mig gaver. Efterfølgende snakkede jeg lidt med de nærmeste og slappede af... Nå ja, så fik jeg lige en Bil af mine Min mor og Michael i gave.. Halleluja!!

om aftenen tog vi på fin restaurant, og jeg fik mig en stor fin bøf!.. Herligt! dette blev fulgt op af en våd bytur!


D. 15 november, skulle Jeanette og jeg på vores weekendtur til midt Vietnam, nærmere strand- og skrædderbyen Hoi an.
Flyturen gik spændende, men vi kom frem og efter en taxatur fandt vi hotellet. Hvilket skulle vise dig at være et super hyggeligt hotel, med behageligt personale. Allerede samme aften var Jeanette og jeg hos skrædderen og fik taget mål til kjole og jakkesæt, inden den stod på middag på restaurant.



Dagen efter gik vi ned i byen, desværre var vejrguderne ikke med os, som det nok kan ses på billederne af hovedgaden.
På trods af vejret, havde vi en hyggelig dag i byen, og fik tilpasset tøjet endnu engang.

Søndag kunne vi hente vores tøj og endnu engang gå en tur gennem den lille by, da regnen var stoppet. Vi hyggede os, og fik slappet af og ladet batterierne op, samt afprøvet hotellets pool.


Mandag lejede vi en cykel til stranden og udnyttede solens stråler som viste sig over byen. Dejligt at se en strand for første gang i 3 måneder. En går tur på stranden inden rejsen gik tilbage til storbyen igen.

Nu er der så en uge i Hong kong + Kina, samt 7 dage tilbage på Thang Long KidSmart, inden næsen vendes mod Thailand for at møde Familien og kæresten. derefter står den på oplevelser i Malaysia og på Fillippinerne, inden jeg så småt kan se frem til turen hjem til Danmark


Mange hilsner, Fra den Christopher Columbus aka. Sonny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar