søndag den 15. september 2013

En travl uge i Vietnam

En travl uge er nu overstået, hvor der har været rigeligt at se til.

Tirsdag var det tid til den store åbningsdag. Små tusind mennesker var mødt frem, til at se børnene og lærerne danse, samt enkelte taler.
Jeg må indrømme, at jeg var imponeret over, hvor meget der blev gjort ud af det.

Dagen forløb super godt og blev afsluttet af en tur på restaurant, sammen med de nærmeste lærere. Her blev vi så inviteret til bryllup den kommende Søndag, hvilket vi selvfølgelig takkede ja til.

Onsdag skulle vi indtil Hoan Kim, for at købe billet til en weekendtur, samt mødes med nogle andre danske studerende, som også bor i Hanoi. flinke mennesker.

Fredag var det så tid til, at komme på tur til En mindre by, som hedder Ninh Binh. Vi tog en taxa ud til en busstation, og tog en bus til Ninh Binh. og lidt over 2 timer senere var vi fremme.
Vi fandt et hotel vi kunne overnatte på den kommende nat, og gik ud på opdagelse på det lokale marked. Her kunne man bl.a. få hund,... men vi sprang elegant over og fandt en cafe i stedet.

Dagen efter skulle vi på tur og se de lokale seværdigheder.
Vi kørte først ud til bjergene, hvor vi sejlede mellem klipperne på en lille flod. Båden blev sejlet af en lokal vietnamesisk kvinde, som padlede med føderne.. Imponerende alligevel.. Omgivelserne var smukke, vi så Storke og bjerggeder og sejlede under bjergene i små grotter. Fed oplevelse.
Efter turen på floden kørte vi ud og så nogle templer.

Vi spiste frokost på en fin lille restaurant, med udsigt over en lille fin sø. Menuen bestod bl.a. af bjergged. Kødet var lidt sejt men ellers udmærket.
Afslutningsvis så vi Vietnams største stenkirke,

Vi hoppede på bussen hjem til Hanoi og fik noget aftensmad, inden vi kunne få noget søvn.

Søndag var det endnu engang tidligt op, denne gang var det afsted til vietnamesisk bryllup. Det blev holdt lidt udenfor Hanoi. Det var super hyggeligt, god mad og glade mennesker, og selvfølgelig risvin ;)

På hjemturen sluttede mig og Bettina lige af med en øl inden vi tog hjem og nød det sidste af weekenden.