tirsdag den 13. august 2013

Hverdagen begynder..

Ja så er der snart gået to uger, siden starten på Kidsmart gik. Selve jobbet er der ikke meget at skrive hjem om. Jeg kæmper stadig med at lære navnene på børnene, at forsøge at kommunikere gennem kropssprog og finde min plads der i hverdagen. det går langsomt fremad, men kan allerede nu mærke at jeg kommer til at savne udfordring i det lange løb. Dette skal selvfølgelig ikke være ensbetydende med at jeg ikke vil forsøge at få mest muligt ud af opholdet.

Vi arbejder som udgangspunkt hver Mandag til torsdag og så har vi ellers tre dages fri, hvilket der også er behov for, da det er nogle utrolig lange dage. I hverdagsmorgenerne står vi op ved en halv 7 tiden, inden vi tager afsted mod børnehaven, og når vi så kommer hjem omkring kl halv 6 -6 om aftenen plejer vi at sidde og vende dagen sammen alle fire, som bor her i huset, samt lave lidt mad, inden vi passer vores venner og familier, samt hvad vi ellers har lyst til at bruge aftenen på.

I weekenderne har vi indtil nu brugt på at slappe af, og ellers er der blevet gået lidt rundt, for at få udforsket byen. Vi har også benyttet os af forskellige restauranter i byen, som servere udemærket mad, til generelt fornuftige priser. ( mellem 20-40 kr. alt efter hvor og hvad man skal have) specielt øl hernede har en fornuftig pris. I netop overståede weekend var vi på restaurant, hvor fadøl kunne købes for 4 kr. stykket. Dette er noget man kommer til at savne, når man igen får dansk jord under fødderne. Noget man dog glæder sig til, at undvære den konstante larm og forurenede luft. På det punkt er der bare ikke meget, som er bedre en Danmark.



I mit næste blog indlæg vil jeg ligge en lille plan over hvordan min tid hernede kommer til at forløbe. - Pas på jeg selv så længe, Mange danske hilsner fra Sonny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar