mandag den 29. juli 2013

Rejse og ankomsten

Så er vi ankommet og faldet lidt på plads, i vores høje hus i Hanoi. Så nu må det være på tide at få startet min lille blog op.

Efter afskeden med alle dem som man kender, hoppede Jeanette og undertegnet på flyet mod Helsinki, Finland. Efter et ophold på 5 timer i Mummi's hjemland, gik vi ombord på flyet mod Hanoi, hvor vi skulle lande 10 timer efter.  

Efter ankomsten måtte vi vente tålmodigt på bagagen, som dukkede op 5 kvarter efter ankomsten. Men endelig kunne vi finde en taxa, og ellers køre ind mod Hanoi. Her fik den første lige forsmag på den fascinerende og farlige trafik, som vi havde hørt så meget om. Efter 3 kvarter ankommer vi til vores hus, som ligger inde i en gyde, på en lille side vej. Vi bliver hentet af udlejeren, der viser os ind i det lille, hus efter en kort rundvisning, for vi os en lille snak omkring nogle praktiske ting, inden vi så småt pakker ud.

(Her er et billede at mit fine lille værelse)

De efterfølgende dage har vi brugt på at udforske området lidt på egen hånd, og samtidig forsøgt at lære trafikken lidt at kende. Jeg må indrømme der er mange nye indtryk, som fylder en hel del i hovedet her de første dage, alt lige fra den vanvittige trafik til de her voldsomme regn- og tordenbyger. men også tanken om at jeg har kastet mig ud i noget helt fremmede. Men lige så skræmmende det hele kan være, ligeså fedt og spændene er det også, og nu ser jeg frem til at se den arbejdsplads jeg skal være på det næste lille halve år :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar